Карысная інфармацыя
Рэспубліка Інданезія — індустрыяльна-аграрная краіна Паўднёва-Усходняй Азіі, якая дынамічна развіваецца, з развітай горназдабыўнай прамысловасцю.
Краіна з'яўляецца лідэрам па аб'ёме ВУП і колькасці насельніцтва сярод краін АСЕАН. Па выніках 2019 года ВУП у наяўных цэнах практычна дасягнуў 1,1 трлн. дол. ЗША.
Інданезійскі экспарт у 2019 годзе склаў 167,5 млрд. дол. ЗША (тэмп росту — 92,7%); імпарт — 170,7 млрд. (90,5%).
Асноўнымі гандлёвымі партнёрамі Інданезіі з'яўляюцца Кітай, Японія, ЗША, ЕС, Сінгапур, Індыя.
Асноўныя экспартныя пазіцыі: вугаль, пальмавы алей, звадкаваны газ, электраабсталяванне, тэкстыль, кава, какава, драўніна, натуральны каўчук.
Асноўныя імпартныя пазіцыі: машыны і абсталяванне, нафтапрадукты, хімікаты, прадукты харчавання, ўгнаенні.
Дэталізаваная статыстычная інфармацыя аб структуры экспарту і імпарту Інданезіі за апошнія 5 гадоў (да 10 знакаў ТНВЭД, у тым ліку у разрэзе краін і тавараў), аб імпарцёрах розных відаў прадукцыі, мытных тарыфах, умовах доступу на рынкі і г.д. размешчана ў адкрытым доступе Міжнароднага гандлёвага цэнтра СГА і ААН па спасылцы: http://www.trademap.org/Product_SelCountry_TS.aspx.
З улікам доўгатэрміновай мэтанакіраванай работы замацавана пазіцыя Інданезіі ў якасці 4-га стратэгічнага рынку ў свеце для рэалізацыі беларускага хлорыстага калію пасля Бразіліі, Кітая і Індыі.
Таксама запатрабаванымі на рынку Інданезіі беларускімі экспартнымі пазіцыямі з'яўляюцца кар'ерныя самазвалы, малочная прадукцыя, прадукцыя ваенна-прамысловага комплексу, нафтахімічная прадукцыя, аўтатрактарная тэхніка. У 2020 г. адкрыта новая экспартная ніша — цэлюлоза беленая.
Інданезія займае 18 месца сярод найбольш значных беларускіх экспартных кірункаў. Умовы працы замежных кампаній на рынку Інданезіі прадстаўлены ў аглядзе Сусветнага банка «Doing Business Indonesia 2020» https://www.doingbusiness.org/content/dam/doingBusiness/country/i/indonesia/IDN.pdf
Пошліна на ўвоз большасці таварных пазіцый сельскагаспадарчай прадукцыі на інданезійскі рынак складае 5%, прамысловай прадукцыі — 5 — 15%. Дзеючы мытны тарыф Інданезіі размешчаны на афіцыйным сайце Нацыянальнага партала «аднаго акна» (Indonesia National Single Window, http://eservice.insw.go.id/).
Інфармацыя аб неабходнасці сертыфікацыі і стандартызацыі прадукцыі, якая пастаўляецца, даступная на сайце Нацыянальнага агенцтва па стандартызацыі (http://www.bsn.go.id/).
Пытаннямі ліцэнзавання гаспадарчых суб'ектаў, якія ажыццяўляюць імпартна-экспартныя аперацыі, у Інданезіі займаецца Міністэрства гандлю (http://www.kemendag.go.id/en).
Фітасанітарныя і ветэрынарныя пытанні ў дачыненні да імпарту прадукцыі знаходзяцца ў падпарадкаванні Міністэрства сельскай гаспадаркі Інданезіі (www.pertanian.go.id).
Інфармацыя пра пастаўкі ў Інданезію харчовай прадукцыі з улікам асаблівасцяў сертыфікацыі ў адпаведнасці са стандартамі «Халяль» размешчана на сайце www.halalmui.org.
Умовы доступу беларускай прадукцыі на рынак Інданезіі адрозніваюцца ад умоў, якія ўжываюцца ў дачыненні да шэрагу дзяржаў, што абумоўліваецца дзеючымі пагадненнямі краіны аб свабодным гандлі.
Дагавор аб зоне свабоднага гандлю Асацыяцыі дзяржаў Паўднёва-Усходняй Азіі (АСЕАН), членам якой з'яўляецца Інданезія, прадугледжвае прымяненне льготных мытных ставак (ад 0 да 5%) ва ўзаемным гандлі паміж 10 удзельнікамі інтэграцыйнага ўтварэння.
Асацыяцыя мае пагадненні аб свабодным гандлі з Аўстраліяй, Новай Зеландыяй, Кітаем, Індыяй, Японіяй і Паўднёвай Карэяй, якія забяспечваюць ільготныя ўмовы доступу прадукцыі гэтых краін на рынак Інданезіі.
Далейшай лібералізацыі гандлю ў рэгіёне будзе спрыяць падпісанае 15 лістапада 2020 г. у В'етнаме (анлайн) Пагадненне паміж 15 краінамі (члены АСЕАН, КНР, Аўстралія, Японія, Паўднёвая Карэя, Новая Зеландыя), якое з'яўляецца найбуйнейшай у свеце гандлёвым дамовай.
Акрамя таго, Інданезія мае шэраг пагадненняў аб прэферэнцыяльным гандлі з замежнымі краінамі, што таксама палягчае доступ іх тавараў і паслуг на рынак краіны. Урадам Інданезіі актыўна праводзіцца перамоўная праца па заключэнні новых гандлёвых здзелак з нетрадыцыйнымі партнёрамі ў Афрыцы, Лацінскай Амерыцы, на Блізкім Усходзе, што заклікана садзейнічаць дыверсіфікацыі гандлю ва ўмовах пандэміі.
Таксама ў ліку прыярытэтаў Інданезіі на 2022 год у гэтай сферы з'яўляецца пачатак перамоваў аб стварэнні зоны свабоднага гандлю дзяржаў-членаў ЕАЭС з Інданезіяй.
Буйныя інданезійскія кампаніі працуюць на ўніверсальных для дзелавых колаў усяго свету прынцыпах, узровень адукацыі супрацоўнікаў большасці буйных кампаній дазваляе ім вольна мець зносіны на англійскай мове. Не варта спадзявацца на хуткі прагрэс у прыняцці рашэнняў. Мясцовыя кампаніі маюць строгую іерархію: пакуль прапанова аб супрацоўніцтве або праект не будуць даложаны кіраўніцтву кампаніі — рашэнне аб супрацоўніцтве прынята не будзе. Рэкамендуецца актыўна ўсталёўваць кантакты на ўзроўні сярэдняга звяна менеджменту. Пераважна гэта дзелавыя людзі з міжнародным адукацыяй, здольныя якасна арганізаваць працу.
Зацікаўленым у прасоўванні прадукцыі на рынак Інданезіі вытворцам мэтазгодна актыўна прымаць удзел у выставачных кангрэсных мерапрыемствах, якія праводзяцца на тэрыторыі Інданезіі, падчас якіх, як паказвае практыка, ўсталёўваюцца прамыя кантакты; актыўна выкарыстоўваць інструменты анлайн прасоўвання, у тым ліку прымаць актыўны ўдзел у рэгулярна арганізаваных Пасольствам сумесна з Нацыянальным цэнтрам маркетынгу МЗС Беларусі і Інданезійскім клубам гандлю, турызму і інвестыцый (ITTIC) відэаканферэнцый, накіраваных на развіццё двухбаковага гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва.